Kjopsvilkar
Kjøpsvilkår – BeautySweden™
Bestilling
Når du har fullført din bestilling sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse.
Bekreftelsen inneholder informasjon om produkter, priser, fakturerings- og leveringsadresse. Om noe er feil i
ordrebekreftelsen, kontakt oss umiddelbart via e-post: kontakt@beautysweden.se.
Avbestilling av ordre
Ønsker du å avbryte din bestilling må dette skje samme dag som kjøpet ble gjennomført og
før kundeservice stenger. Vi kan ikke avbryte en ordre som allerede har blitt behandlet eller sendt.
Vi forbeholder oss retten til å nekte en bestilling om varen er utsolgt hos leverandør eller av andre forretningsmessige grunner. Kunden blir i slike tilfeller varslet snarest og belastes ikke, alternativt får refusjon.
Avbestilling på helligdager og klemmedager
Avbestillinger som gjøres på helligdager, røde dager eller klemmedager godtas ikke. På disse dagene betraktes bestillingen som bindende, siden vi ikke har mulighet til å håndtere kundeservicesaker i sanntid.
Avbestillinger må gjøres på ordinære helligdagsfrie hverdager og før ordren har blitt behandlet eller sendt. Om avbestillingen kommer inn på en helligdag eller klemmedag kan ordren likevel kunne gå til pakking eller levering, noe som innebærer at avbestilling ikke lenger er mulig.
Eksempler på slike dager inkluderer, men er ikke begrenset til:
-
Nyttårsdag, Helligtrekonger
-
Langfredag, 2. påskedag
-
Kristi himmelfartsdag og nærliggende fredag (klemmedag)
-
Grunnlovsdag (hvis den faller på hverdag)
-
Sankt Hans, Julaften, 1. juledag, 2. juledag
Levering
Våre normale leveringstider er 5–12 arbeidsdager. Observer at bestillinger lagt på
helger sendes tidligst neste hverdag.
Forsinkelser kan forekomme på grunn av
høy belastning hos våre fraktleverandører. Dette ligger utenfor vår kontroll og vi ber om forståelse.
Ved uteblivende levering, uten forhåndsvarsel om forlenget leveringstid, vennligst
kontakt oss på kontakt@beautysweden.se.
Merk at du som kunde kan
måtte betale eventuell toll og moms ved import av varen.
Skatter, toll og importansvar
BeautySweden™ selger produktene uten påslag for norsk moms (25%)
siden varene sendes direkte fra leverandør utenfor EU.
Ved kjøp er du som kunde
den juridiske importøren av varen og ansvarlig selv for å betale eventuell importmoms, tollavgifter og andre
skatter som kan tilkomme ved innførsel til Norge.
Vi tar ikke ansvar for disse eventuelle ekstrakostnadene og de inngår ikke i prisen som oppgis på vår nettside.
Ved å fullføre et kjøp hos BeautySweden™ bekrefter du at du aksepterer og er forstått med at:
-
Du står som mottaker og importør av produktet.
-
Du kan komme til å bli fakturert importmoms, toll og eventuelle behandlingsavgifter fra transportøren.
Vi anbefaler at du kontrollerer gjeldende toll- og skatteregler hos Tollvesenet eller ditt lokale tollkontor før du bestiller.
Priser
Vi forbeholder oss retten til å endre priser ved for eksempel endrede innkjøpskostnader,
valutaendringer eller eventuelle trykkfeil.
Angrerett
Du har 14 dagers angrerett etter lov, regnet fra den dag du mottok din vare.
Om du vil angre ditt kjøp i henhold til distansehandelsloven må du melde fra til oss skriftlig innen 14 dager fra at pakken var tilgjengelig for utlevering.
Ved bruk av angreretten:
-
Gi beskjed til oss via kontakt@beautysweden.se. Oppgi navn, adresse, e-post, ordrenummer samt hvilke produkter som returneres.
-
Produktene skal sendes tilbake omgående og senest innen 14 dager fra angremelding.
-
Kunden ansvarlig for returfrakt og at varen returneres i uskadet stand, helst i originalemballasje.
-
Ved brukt eller skadet vare kan trekk gjøres for verdiforringelse.
Angreretten gjelder ikke for:
-
Hygieneprodukter hvor plombering/forsegling er brutt.
-
Spesialtillagede produkter eller produkter med tydelig personlig preg.
-
Fullt leverte tjenester etter uttrykkelig godkjennelse.
-
Varer som raskt kan forringes (for eksempel matvarer).
-
Løsnummer av aviser eller tidsskrifter.
Reklamasjon og
klage
Vi kontrollerer alle produkter før levering. Hvis en vare
likevel er skadet eller feilekspedert påtar vi oss å, uten kostnad, rette feilen i henhold til gjeldende forbrukervernlov.
Ved reklamasjon:
-
Kontakt oss snarest på kontakt@beautysweden.se og oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskriv feilen.
-
Tilbakesendelse av et produkt kan kun skje etter godkjennelse fra oss.
-
Ved godkjent reklamasjon bekoster vi returfrakten.
Vi følger Forbrukerklagenemnda sine retningslinjer ved eventuelle tvister (se forbrukerklagenemnda.no).
Ansvarsbegrensning
Vi ansvarlig ikke for indirekte skader forårsaket av produktet.
Vi tar heller ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes omstendigheter utenfor vår
kontroll (Force Majeure), som arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutning eller uteblivende leveranser fra
leverandører.
Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil og sluttsalg. Fargeavvik kan
forekomme avhengig av bildeskjerminnstillinger. Vi streber alltid etter å vise produktene så korrekt som mulig.
Informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler i henhold til lov om elektronisk informasjon. Informasjonskapsler brukes for
å forbedre din opplevelse på nettsiden. Du kan i nettleseren din velge å blokkere informasjonskapsler. Mer informasjon finnes
hos Datatilsynet.
Personopplysninger
Ved kjøp hos BeautySweden™ godkjenner du vår personvernpolicy og behandling
av personopplysninger i henhold til GDPR.
Vi samler kun inn nødvendig informasjon for å
håndtere din ordre og kommunikasjon, og deler aldri opplysningene med tredjeparter uten rettslig grunnlag.
30 dagers fornøyd-kunde-garanti
Vi på BeautySweden™ ønsker at du skal føle deg trygg med ditt kjøp. Derfor
tilbyr vi en 30 dagers fornøyd-kunde-garanti:
Om du ikke er helt fornøyd med ditt produkt
kan du returnere det og få pengene tilbake.
Legg merke til følgende vilkår for garantien:
-
Produktet må være i ubrutt originalemballasje av hygieniske årsaker.
-
Produktet må ikke ha blitt brukt eller åpnet.
-
Garantien gjelder i 30 dager fra at du mottok varen.
-
For å benytte garantien kan du kjøpe to eksemplarer: prøv én og returner den andre i ubrutt emballasje om du ikke er fornøyd.
Ved bruk av garantien:
Kontakt oss
på kontakt@beautysweden.se med ditt navn, ordrenummer og hvilket produkt du
ønsker å returnere.
Illustrative bilder og
ekspertuttalelser
Bilder og portretter på nettsiden er illustrative og
representerer ikke faktiske kunder eller legitimert helsepersonell, dersom ikke annet er oppgitt.
Anmeldelser er basert på virkelige kundeuttalelser. Ved medisinske spørsmål henviser vi til legitimert
helse- og omsorgspersonell.
Ikke utleverte pakker
Om en pakke ikke blir hentet innen angitt tid og returneres til oss, betraktes kjøpet som fullført.
I slike tilfeller refunderes ordreverdien minus 149 NOK, som dekker returfrakt, håndtering og administrative kostnader.
Ny levering av ikke utlevert pakke
Om du i stedet ønsker at vi sender ut pakken på nytt, tilkommer en avgift på 199 NOK. Denne avgiften dekker kostnader for ny frakt, returhåndtering og administrasjon. Vi sender ikke ut pakken igjen før denne avgiften er betalt.
Om du vil angre ditt kjøp i henhold til distansehandelsloven må du melde fra til oss skriftlig innen 14 dager fra at pakken var tilgjengelig for utlevering.
Retur og angrerett
I henhold til distansehandelsloven har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager fra at du mottok varen. Produktet skal da returneres i ubrukt stand og i originalemballasje.
Du som kunde står selv for returfrakten.
Observer:
Angreretten gjelder ikke for enkelte varer, for eksempel hygieneprodukter med brutt plombering eller forsegling, i henhold til distansehandelsloven. Disse produktene refunderes ikke.
Godkjennelse av
kjøpsvilkår
Ved å gjennomføre et kjøp på www.beautysweden.no godkjenner du våre kjøpsvilkår,
inkludert leverings-, retur- og personvernpolicy. Vi anbefaler at du leser gjennom vilkårene før du fullfører
ditt kjøp.